Facebook TLSP
TLSP Toruń

Regulamin Pucharu Ligi 19/20 Marca 2022

System rozgrywek

1. Organizatorzy przewidują w pierwszym dniu zawodów rozgrywki w grupach systemem każdy z każdym.

2. Organizator ma prawo do ustalania zasad rozstawiania drużyn w kolejnych fazach rozgrywek. Od fazy 1/4 finału obowiązuje system pucharowy. Mecz zakończony remisem rozstrzygany jest bez dogrywki rzutami karnymi. Rzuty karne wykonuje 3 zawodników. W razie braku rozstrzygnięcia kolejni zawodnicy drużyny strzelają do pierwszej pomyłki.

3. Drużyny mają obowiązek stawienia się na obiekcie o wyznaczonej do rozpoczęcia meczu godzinie. Jeżeli drużyna nie stawi się w ciągu 5 minut od wyznaczonej godziny, sędzia odgwizduje walkower dla drużyny przeciwnej.

4. W przypadku zweryfikowania meczu jako walkower, ustalony zostaje wynik 3:0

 

Przepisy gry

Turniej rozgrywany będzie zgodnie z przepisami gry TLSP w halową piłkę nożną (futsal), z uwzględnieniem poniższych zasad:

1. W grze bierze udział 4 zawodników w polu plus bramkarz, na boisku o wymiarach 18-22m x 38-42m i bramkami o wymiarach 3m x 2m.

2. Sędziowie przy stoliku zegarowym mogą decydować o zatrzymaniu czasu gry. Czas może być zatrzymany w następujących sytuacjach:

  • nałożenia kary wykluczenia na zawodnika
  • poprzez sygnalizację sędziego prowadzącego mecz
  • w ostatniej minucie czasu, czas jest automatycznie zatrzymywany przez stolik
  • zatrzymanie czasu gry może nastąpić także w innych przypadkach, w zależności od okoliczności.

3. Przy rzucie z autu, rożnym lub wolnym odległość od piłki zawodników broniących powinna minimalnie wynosić 5 metrów.

4. Przy rzutach wolnych, rożnych, autach oraz rzutach od bramki zawodnik ma 4 sekundy na wznowienie gry. Jeśli piłka nie zostanie zagrana sędzia dyktuje rzut wolny dla drużyny przeciwnej.

5. Bramkarz wprowadza piłkę do gry ręką mz pola karnego w dowolne miejsce na boisku (piłka musi opuścić pole karne). Po złapaniu piłki z akcji, bramkarz może zagrać piłkę nogą jak również zdobyć bramkę.

6. Po podaniu piłki do własnego bramkarza nie może on przejąć jej ręką (za wyjątkiem podania głową, klatką piersiową, brzuchem). Nie obowiązuje limit podań do bramkarza.

7. Bramkarz nie może zdobyć bramki przy wznowieniu gry ręką.

8. Rzut autowy wykonuje się nogą z linii lub zza linii bocznej boiska, nie można jednak bezpośrednio z autu zdobyć bramki.

9. Zmiany zawodników odbywają się systemem hokejowym w strefie zmian, najpierw zawodnik opuszcza plac gry, a następnie wchodzi zmiennik.

10. W razie dokonania zmiany poza strefą zmian zawodnik może zostać ukarany przez sędziego żółtą kartką

11. Rzut karny wykonuje się z odległości 6 metrów.

12. Przepis o spalonym nie obowiązuje.

13. Za wykroczenie w grze lub niesportowe zachowanie, sędzia może ukarać zawodnika jednominutowym wykluczeniem z gry (żółta kartka), a nawet odsunięciem od całego spotkania (czerwona kartka). W przypadku czerwonej kartki drużyna gra w osłabieniu przez pełne dwie minuty. Zawodnik może zostać wykluczony z udziału w meczu za:

  • umyślne kopnięcie, usiłowanie lub uderzenie przeciwnika
  • zaatakowanie przeciwnika w sposób brutalny
  • użycie słów obelżywych lub wulgarnych w stosunku do sędziego lub zawodników
  • wyrażanie gestem lub słowem niezadowolenia z decyzji sędziego
  • popełnienie innego wykroczenia, które sędzia uzna za wybitnie niesportowe zachowanie
  • w razie otrzymania żółtej lub czerwonej kartki przez zawodnika znajdującego się na ławce rezerwowych, obowiązuje również kara jedno lub dwuminutowego osłabienia, a boisko musi opuścić wyznaczony zawodnik znajdujący się aktualnie na boisku
  • do interpretacji zachowania uprawniony jest wyłącznie sędzia.

14. Jeżeli żółtą kartką ukarany zostaje bramkarz drużyny, z boiska może zejść w jego zastępstwie inny zawodnik (sytuacja nie dotyczy kartki czerwonej).

15. Drugie wykluczenie (żółta kartka) eliminuje zawodnika z gry do końca meczu. Konsekwencją drugiej żółtej kartki jest kartka czerwona i dwie minuty bezwzględnej kary.

16. Drużyna, której zawodnik otrzymał czerwoną lub żółtą kartkę gra w osłabieniu. W przypadku żółtej kartki w momencie utraty bramki drużyna może uzupełnić skład o wykluczonego zawodnika. Przy czerwonej kartce drużyna gra w osłabieniu przez pełne dwie minuty.

17. Jeśli wykluczenie jest obustronne kara obowiązuje w pełnym wymiarze czasowym bez względu na strzelane bramki. Jeżeli 3 zawodników gra przeciwko 5 i traci bramkę, drużyna uzupełnia skład tylko o 1 zawodnika.

18. Jeżeli drużyna grająca w osłabieniu strzela bramkę nie uzupełnia składu przed upływem 1 minuty od chwili wykluczenia zawodnika.

19. Obowiązuje bezwzględny zakaz atakowania przeciwnika posiadającego piłkę wślizgiem. Każde takie przewinienie karane jest rzutem wolnym bezpośrednim, a w szczególnych przypadkach wykluczeniem z gry (zakaz gry wślizgiem nie dotyczy bramkarza w polu karnym oraz tzw. „wślizgów blokujących”).

20. Wyłącznie sędziemu przysługuje prawo interpretacji przepisów.

21. W sprawach nie objętych regulaminem ostateczną decyzję podejmuje wyłącznie organizator.

 

Tabele i wyniki mistrzostw

1. Drużynie za rozegrany mecz przyznawana jest następująca ilość punktów:

  • za wygraną 3 punkty
  • za remis 1 punkt
  • za porażkę 0 punktów

2. O ostatecznej kolejności drużyn w tabeli, w I rundzie mistrzostw decyduje liczba zdobytych punktów, a przy równej ilości punktów kolejno:

2.1. W razie dwóch drużyn z taką samą ilością punktów

  • wynik bezpośredniego spotkania między zainteresowanymi drużynami
  • korzystniejsza różnica między zdobytymi i straconymi bramkami, we wszystkich meczach w grupie
  • przy takiej samej różnicy bramek, większa ilość zdobytych bramek
  • losowanie

2.2. W razie większej ilości drużyn z taką samą ilością punktów:

  • wyniki bezpośrednich spotkań między zainteresowanymi drużynami (mała tabela)
  • korzystniejsza różnica między zdobytymi i straconymi bramkami, z meczów między zainteresowanymi drużynami
  • przy takiej samej różnicy bramek, większa ilość zdobytych bramek
  • korzystniejsza różnica między zdobytymi i straconymi bramkami, we wszystkich meczach w grupie
  • przy takiej samej różnicy bramek we wszystkich meczach w grupie, większa liczba zdobytych bramek
  • losowanie

3. O ostatecznej kolejności drużyn w tabeli, w II rundzie mistrzostw decyduje liczba zdobytych punktów, a przy równej ilości punktów kolejno:

3.1. Przy rywalizacji trzech drużyn w grupie

3.1.1 W razie dwóch drużyn z taką samą ilością punktów

  • korzystniejsza różnica między zdobytymi i straconymi bramkami, we wszystkich meczach w grupie
  • przy takiej samej różnicy bramek, większa ilość zdobytych bramek
  • wyższe miejsce zdobyte przez drużynę w pierwszej rundzie mistrzostw
  • losowanie

3.1.2 W razie trzech drużyn z taką samą ilością punktów:

  • korzystniejsza różnica między zdobytymi i straconymi bramkami
  • przy takiej samej różnicy bramek, większa ilość zdobytych bramek
  • wynik bezpośredniego spotkania między zainteresowanymi drużynami
  • wyższe miejsce zajęte przez drużynę w pierwszej rundzie rozgrywek
  • losowanie

Tylko organizatorowi przysługuje prawo interpretacji, oraz korekty regulaminu jeśli zmiany takie miałyby wpłynąć na sprawne przeprowadzenie zawodów.

Sponsorzy Wspierający
Partnerzy
Atrakcje dzieci Torun